
L’èxit de la iniciativa –i quan encara queden 39 dies de campanya a Verkami per a recollir més fons- ha provocat que els responsables de l’Anuari Mèdia.cat es plantegin nous reptes. Segons han explicat els seus coordinadors, Roger Palà i Sergi Picazo, la idea és ampliar el projecte a mesura que es vagin aconseguint més fons. Aquestes seran les fases:
A partir dels 3.900 euros es posarà en marxa una web específica de l’Anuari Mèdia.cat, amb un disseny propi i que permeti desenvolupar més i difondre millor els reportatges que s’hi publiquin.
A partir dels 4.500 s’ampliarà l’Anuari en tres reportatges. En total seran 15 temes silenciats.
A partir dels 4.900 es garantiran presentacions de l’Anuari Mèdia.cat a Palma, València i Perpinyà.
Si se supera aquesta quantitat serviria per a realitzar noves activitats relacionades amb l’Anuari Mèdia.cat i la difusió de temes silenciats que podrien incloure, fins i tot, la incorporació de treball audiovisual.
Més enllà del projecte de l’Anuari Mèdia.cat 2011, aquesta experiència de micromecenatge pot donar algunes idees de futur per al periodisme, immers ara mateix en una profunda crisi. Encara que per ara tot sigui molt modest, l’experiment planteja una aliança entre professionals independents i ciutadania crítica que amb esforç i confiança mútues és capaç de desenvolupar projectes rigorosos i de qualitat en un camp tan abandonat per les empreses mediàtiques com el periodisme d’investigació.
La iniciativa de micromecenatge per l’Anuari Mèdia.cat assoleix el seu pressupost el primer dia de posar-se en marxa | Media.cat - Observatori crític dels mitjans
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada