Benvinguda

Benvinguts/des al meu bloc.
Sóc tianenc des dels 2 anys, amb anades i vingudes per motius de feina i personals, des del
nou segle que visc de forma definitiva al 'meu' poble.
Ara, arribada la cinquantena, he resolt comprometre'm políticament amb la independència del meu país: primer a la consulta Tiana Decideix, el desembre de 2009, i després de la creació de Solidaritat Catalana per la Independència, adherint-me i formant part del nucli del nou espai polític, especialment a nivell local i comarcal.
A partir de les eleccions municipals de 22 de maig de 2011, on la llista de Solidaritat per la Independència es va quedar a les portes d'aconseguir representació a l'Ajuntament de Tiana, vaig crear aquest bloc per anar expressant el meu parer sobre les coses que van passant al meu poble, i també sobre coses més globals de pensament social i polític, per dialogar amb tots aquells que hi vulgueu aportar coses.
Ara, abandonada la meva militància política de partit des de principis de 2013, la meva feina, com la de milers de catalans de la societat civil, es centra en entitats com el Fòrum Tiana Decideix, que alhora és la territorial tianenca de l'ANC. Aquest moviment ve de baix, i des de baix l'hem d'empènyer.

diumenge, 21 d’agost del 2011

Els immigrants assentats a Espanya aporten a l’Estat del benestar més del que en reben. Estudi Social N.31

Tot i que és veritat que el debat de la immigració ha estat massa 'amagat' pels partits polítics d'esquerres, i massa usat com a arma electoral pels de dretes, jo reconec que cal un debat seriós sobre el tema.

Sovint rebo correus electrònics (que no van signats, és clar) d'aquestes cadenes que tant corren per Internet, i que pretenen espantar-nos amb dades (suposades) sobre els terribles abusos dels immigrants sobre el nostre sistema de benestar. I me'ls envien persones conegudes meves, bona gent, que comencen a creure allò que va instaurar Goebbels: 'una mentida, a força de ser repetida, es converteix en veritat'. No hi ha cap dels immigrants que jo conec (i en conec uns quants) que tingui tots aquests avantatges. I no dic que no en hi hagi, d'abusos. Però sempre és més fàcil encolomar-li la culpa al cap de turc de torn.

Aquest que enllaç és un estudi que sembla seriós, fet per gent preparada, i que vé a refermar el que un altre estudi de fa uns dos anys, de Caixa Catalunya, venia a dir.

Els immigrants assentats a Espanya aporten a l’Estat del benestar més del que en reben. Estudi Social N.31

Faltaria dels poders públics, per una banda fer front a aquests 'bulos' que van minant la moral de la gent de forma anònima i soterrada, amb bones, clares i objectives explicacions. I d'altra banda, i si no és massa demanar, obrir un debat on es reconeixessin els erros, abusos, insuficiències, i es posessin mans a la feina perquè les situacions irregulars es reduissin al mínim, o al no-res.

I a veure si aquests que tenen la tasca de governar la sociedat surten i d'una vegada diuen alt i clar que la veritable responsabilitat de molts dels problemes que tenim avui (i que s'agreujaran en el futur) la tenen factors interns, com ara la progressiva inversió de la piràmide poblacional, és a dir, que la proporció de joves i vells s'està decantant per a aquests darrers, perquè ara vivim més i perquè cada cop neixen menys nens.

Cal que ho expliquin bé. O si no, per a què hi són?