Benvinguda

Benvinguts/des al meu bloc.
Sóc tianenc des dels 2 anys, amb anades i vingudes per motius de feina i personals, des del
nou segle que visc de forma definitiva al 'meu' poble.
Ara, arribada la cinquantena, he resolt comprometre'm políticament amb la independència del meu país: primer a la consulta Tiana Decideix, el desembre de 2009, i després de la creació de Solidaritat Catalana per la Independència, adherint-me i formant part del nucli del nou espai polític, especialment a nivell local i comarcal.
A partir de les eleccions municipals de 22 de maig de 2011, on la llista de Solidaritat per la Independència es va quedar a les portes d'aconseguir representació a l'Ajuntament de Tiana, vaig crear aquest bloc per anar expressant el meu parer sobre les coses que van passant al meu poble, i també sobre coses més globals de pensament social i polític, per dialogar amb tots aquells que hi vulgueu aportar coses.
Ara, abandonada la meva militància política de partit des de principis de 2013, la meva feina, com la de milers de catalans de la societat civil, es centra en entitats com el Fòrum Tiana Decideix, que alhora és la territorial tianenca de l'ANC. Aquest moviment ve de baix, i des de baix l'hem d'empènyer.

dimecres, 4 de gener del 2012

Quartett a l'Atrium Teatre de Barcelona

Ahir dimarts al vespre vaig anar a veure 'Quartett', de Heiner Müller, protagonitzat per Marta Domingo i Raimon Molins, amb direcció de Jordi Prat i Coll, i versió catalana de Feliu Formosa.

Va ser una experiència una mica decebedora.
Vaig veure fa molts anys a La Cuina de l'Institut del Teatre un taller d'aquesta obra, i em va entusiasmar.
Ahir, al tornar-lo a veure (jo en aquell temps no havia vist Les Amistats Perilloses en cinema) em vaig adonar que és un text molt dens i complicat de dir. Cal deixar clar que els actors són excel·lents, i tenen una depurada tècnica... i potser aquí és on la cosa em va decebre: molta tècnica però poca emoció. O millor dit, poca transmissió d'emocions.

Això sí, cal dir que l'escena més sexual de totes, on en Valmont es posa un enorme penis postís, va ser la millor -amb diferència- de totes. Els recursos d'intercanviar-se els personatges entre actor i actriu, hagués resultat molt efectiu si hagués aconseguit que entenguéssim millor l'ànima dels dos personatges, però no es va avançar gaire en aquest sentit.

Jo diria que, principalment, el plantejament de direcció va ser massa tècnic i es va deixar de banda mostrar QUÈ ELS PASSA a tots dos. I no serà que el text de Müller no expliqui coses força grosses que els passen, a aquesta parella! Con en la versió fílmica, endevinem gent acomodada, burgesa, intel·ligent i sensible, però amb poca feina i molts vicis, avocada a l'avorriment i el desencís, que prenen forma en aquesta juguesca sexual continuada, de persones que maleeixen l'amor i fan del plaer i la seducció (sobretot Valmont) la seva única manera de combatre el buid existencial. Per a una persona que no entengués totalment el vocabulari i els jocs del text -i encara i axií-, resulta difícil captar realment quins són els sentiments de cadascú en cada moment. I això és precisament el principal problema: entendre bàsicament què passa, QUÈ ELS PASSA, encara que no entenguis el text al 100%.

És una opinió, és clar.