Benvinguda

Benvinguts/des al meu bloc.
Sóc tianenc des dels 2 anys, amb anades i vingudes per motius de feina i personals, des del
nou segle que visc de forma definitiva al 'meu' poble.
Ara, arribada la cinquantena, he resolt comprometre'm políticament amb la independència del meu país: primer a la consulta Tiana Decideix, el desembre de 2009, i després de la creació de Solidaritat Catalana per la Independència, adherint-me i formant part del nucli del nou espai polític, especialment a nivell local i comarcal.
A partir de les eleccions municipals de 22 de maig de 2011, on la llista de Solidaritat per la Independència es va quedar a les portes d'aconseguir representació a l'Ajuntament de Tiana, vaig crear aquest bloc per anar expressant el meu parer sobre les coses que van passant al meu poble, i també sobre coses més globals de pensament social i polític, per dialogar amb tots aquells que hi vulgueu aportar coses.
Ara, abandonada la meva militància política de partit des de principis de 2013, la meva feina, com la de milers de catalans de la societat civil, es centra en entitats com el Fòrum Tiana Decideix, que alhora és la territorial tianenca de l'ANC. Aquest moviment ve de baix, i des de baix l'hem d'empènyer.

dijous, 27 d’octubre del 2011

Barcelona en tramvia - 1908

La web Europa Film Treasures publica petites joies dels inicis del cinema.

Aquí teniu un LipDub de fa més de 100 anys, pujant pel Passeig de Gràcia i arribant al carrer Craywinckle, de la zona alta.

Dic Lipdub, o podria ser videoclip, perquè ja veureu que sembla tot preparat i assajat, la gent creuant per davant del tramvia, just per no ser atropellada, en bicicleta (el bicing era més popular aleshores), a peu i fins i tot amb cotxe!!

M'ha emocionat, la veritat.

 


Barcelona en tranvía

Año: 1908
Situada por encima del puesto de conducción, ¡la cámara conduce! Entra en el prestigioso Paseo de Gracia, la Calle Salmerón, cruza la plaza Lesseps…
Los peatones distraídos se apartan a último momento. Unos niños imprudentes cruzan la calle corriendo. Las bicicletas corren carreras con la máquina, zigzagueando peligrosamente sobre los rieles. Y a pesar de esta gran agitación, el Tranvía no parece tomarlo a mal. Se toma su tiempo, descubriendo la ciudad y sus bellezas a la hora del modernismo.

Realizador: Ricardo de BANOS
Nacionalidad: Española
Duración: 7' 13"
Género: documental
Sonido: muda sonorizada
Copia: blanco y negro
Productor: Hispano Films
Compositor: Antonio Coppola
Idioma original: Española


Barcelona en tranvía - 1908 - Europa Film Treasures