Benvinguda

Benvinguts/des al meu bloc.
Sóc tianenc des dels 2 anys, amb anades i vingudes per motius de feina i personals, des del
nou segle que visc de forma definitiva al 'meu' poble.
Ara, arribada la cinquantena, he resolt comprometre'm políticament amb la independència del meu país: primer a la consulta Tiana Decideix, el desembre de 2009, i després de la creació de Solidaritat Catalana per la Independència, adherint-me i formant part del nucli del nou espai polític, especialment a nivell local i comarcal.
A partir de les eleccions municipals de 22 de maig de 2011, on la llista de Solidaritat per la Independència es va quedar a les portes d'aconseguir representació a l'Ajuntament de Tiana, vaig crear aquest bloc per anar expressant el meu parer sobre les coses que van passant al meu poble, i també sobre coses més globals de pensament social i polític, per dialogar amb tots aquells que hi vulgueu aportar coses.
Ara, abandonada la meva militància política de partit des de principis de 2013, la meva feina, com la de milers de catalans de la societat civil, es centra en entitats com el Fòrum Tiana Decideix, que alhora és la territorial tianenca de l'ANC. Aquest moviment ve de baix, i des de baix l'hem d'empènyer.

dimarts, 20 de setembre del 2011

Teatralnet Notícies: Mor el pallasso Manel Vallès, dels Hermanos Totó

Un vell amic s'ha mort per sorpresa. Avui m'he assabentat, i us poso un petit clip de vídeo d'una entrevista que li van fer a TV3 fa anys.

Vaig conèixer en Manel Vallès i a la seva esposa i companya artística, la Rose Marie, fa molts anys, quan jo era relativament nou en el món de l'espectacle infantil. Ell era un veritable enamorat de la seva professió, que coneixia com ningú, a l'haver voltat durant la seva joventut els circs de tota Europa. En una d'aquestes gires va conèixer la Rose Marie, i un bon dia van tornar a viure a Barcelona, on van seguir la seva carrera artística, ara ambdós com a Germans Totó. La parella feia actuacions els caps de setmana (sessions infantils i familiars) i durant la setmana, fent una infinitat d'actuacions per a escoles, durant alguns anys, a la campanya d'Eina d'Escola, que aleshores jo dirigia des del departament de producció. Va ser una sort i un honor conèixer-lo, escoltar les seves xerrades, història viva del circ i de l'art del clown del segle XX. Descansa en pau, Totó.



TEATRAL.NET - Publicat per  12/09/2011

El pallasso Manel Vallès, conegut com el pallasso Totó dels Hermanos Totó, va morir el passat dissabte 10 de setembre de forma sobtada a Calella (Maresme) als 77 anys, segons ha informat l'Associació Pro Teatre Talia Olympia.

Vallès es va fer popular per ser el membre masculí dels Germans Totó, una parella artística formada per l'artista mort i la seva dona, la comediant sueca Rose-Marie Risto.

El pallasso Totó va iniciar la seva carrera com a clown als 12 anys en el trio Hermanos Martini, en el qual interpretava August. Amb aquesta formació i amb el posterior quartet Martini-Llata va actuar en els circs més importants de tot Europa i va participar en el primer Festival Internacional de Circ de Montecarlo el 1974.

Entre els anys 1957 i 1976, Vallès va actuar en circs com ara Coliseo do Recreios (Portugal, 1961); Price (Estat espanyol, 1967); Sabine Rancy, i Pinder Jean Richard (Estat francès, 1972 i 1975); Althoff, i Benneweis (Alemanya, 1971 i 1976), Scott (Suècia, 1962), entre d'altres.

El 1982 va crear els Hermanos Totó al costat de la seva dona, amb qui va actuar fins que fa cinc anys va decidir retirar-se.



Teatralnet Notícies: Mor el pallasso Manel Vallès, dels Hermanos Totó